Mexikó 5. rész: Puebla, Acapulco, Taxco

DSC_0946Bravúros útvonal navigátorunknak (Laci) köszönhetően pikk-pakk Pueblában találtuk magunkat. DSC_0929

IMG_7941A világörökség részeként nyilvántartott városka házai, utcái valóban kellemes perceket szereztek nekünk.DSC_0942

DSC_0937A katedrális, a híres pueblai csempékkel kirakott templomok és coloniális házak forgatagában kellemes volt az esti séta.P1040103Reggel egy fotóra és reggelire megálltunk a tolték? piramis tetején álló templom alján Cholulában. (isteni frissen facsart narancslevet ittunk)P1040104Kicsit nehézkesen, de sikerült megtalálnunk “Paso del Cortes” utat, amely a két vulkán közötti nyergen vezetett át.P1040106

P1040140A vulkánok történetét a Wikipédiából idemásoltam:”Iztaccíhuatl apja Popocatepetlt háborúba küldte Oaxacába azzal az ígérettel, hogy visszatértekor a lányát feleségül adja hozzá (ám Iztaccíhuatl apja ezt az ígéretet nem szándékozott betartani). Iztaccíhuatlnak azt mondta az apja, hogy a kedvese elesett a csatában. A leány belehalt a gyászba. Amikor Popocatépetl visszatért és tudomást szerzett szerelme haláláról, tőrével öngyilkosságot követett el. Az istenek hegyekké változtatták és hóval borították be őket. Iztaccíhuatl hegyét „La Mujer Dormida”, (az „Alvó Hölgy”) néven emlegették, mert egy hátán fekvő nőre emlékeztet az alakja. Popocatépetl vulkánja pedig a szerelme elvesztése miatt őrjöngő tűzeső.P1040144Az útnak alig nevezhető ösvényen, nem kevés küzdelem után elértük a “tetőn” a turistaházat ahonnan, mindkét vulkán jól látható volt. Itt kb.4000 méteren már ritkásabb volt a levegő, de senkinek sem okozott problémát.

P1040147A fekvőrendőrökkel sűrűn tűzdelt úton lassan haladtunk a kitűzött célunk felé, de mégis időben 18-19.00 körül elértük Acapulcót. Ahol rövid keresés után a főutca melletti úton a Los Tulpesben kaptunk szállást kedvező áron. Közösen, rántott rákot vacsorázunk, majd végig sétáltunk a főutcán, és élveztük az óceán meleg vizének hullámzását. Ez a nap a gondtalan napfürdőzéssel és az óceán meleg-hűs-hullámzó vizének élvezetével telt.

IMG_7935Sikerült mindegyikünknek egy kis “színt” szerezni. a nap fénypontja a híres acapulcoi sziklaugrók megtekintése jelentette. Az esti 8.30 ugrásra mentünk ki, a szűk kis öbölbe.P1040151Sziklaugrás

Nagyon merész vállalkozás, 35 méterről a hullámzó tenger mélyébe ugranak. Acapulcót az éjszakai bulizás miatt csak délben hagytuk el. (rettenetes hőség 30-32 fok).

DSC_0961Délutánra már csak egy kicsi Szentendréhez hasonló városka felfedezése maradt.DSC_0962

DSC_0964Taxco az “ezüst város”: pókhálószerű szűk és meredek utcácskák, fehérre meszelt koloniál stílusú házak. A legtöbb üzlet ezüstöt árul, s persze kerámiát, meg szőtteseket.